Jump to content

Thaksin Shinawatra Rumored Dead


webfact

Recommended Posts

Thaksin Shinawatra is alive and in Paris...

A well known Dutch columnist, Mr. Rob Hoogland, who writes his column every day in Holland's largest Dutch newspaper, De Telegraaf, wrote at the end of his column of today, Saturday May 15th 2010, on Page 3 of the paper as follows:

free translation:

".....because when I walked past the Hermes shop on Rue de Faubourg SaintHonore, I suddenly met, surrounded by members of his group, Thaksin Shinawatra, former Thai Prime Minister of whom many believe he is the financier of the current uprising in Bangkok. His bodyguards were stopping me when I wanted to ask him a question. There are lots of bodyguards nowadays."

(the last sentence was about something else in the column)

It didn't say when exactly he met Mr. Shinawatra but I have checked some of the facts he was mentioning in his article (which was about the enormous publicity regarding the sole survivor -a Dutch boy of 9- of the airplane crash in Libya, last Thursday morning) but it must have been yesterday according to the article and probably in the late evening of Friday May 14th.

There is/was no reason whatsoever why this columnist would joke or lie about his unexpected (non)-meeting with Thaksin Shinawatra since the column was actually about something totally different.

Only the coincidence of "bodyguards" in Thaksin's case and the co called "bodyguards" in the article was the triggering point why he would mention his encounter since I can't see any other reason why Thaksin's encounter was mentioned.

SO: Thaksin is alive.

From: De Telegraaf, Saturday edition, May 15, 2010

****************************************

For the Dutch readers amongst us:

BLENDER Pagina 3, rechter kolom:

Nee, over dat interviewtje met Ruben geen woord van mij.

Op het moment dat ik in mijn hotelkamer in Parijs aan dit stukje wilde beginnen, ontving ik van Petnews Magazine een e-mail met de mededeling dat vandaag de Week van het Huisdier begint.

„Wanneer begint de Week van de Eenzame Columnist?” verzuchtte ik.

Dat zegt óók iets.

Waar ik wel het een en ander over kwijt wil: de massale hysterie die de beslissing om een weergave van het gesprekje af te drukken tot gevolg had. Twitter had gisteren bijvoorbeeld beter Blender kunnen worden genoemd. Zelden werd verontwaardiging zo opgeklopt. De kaalscheerders bleken exact 65 jaar na dato nog steeds in groten getale onder ons.

Mede dank zij een GeenStijl-hoax ging menigeen er daarbij nota bene van uit dat de interviewster het arme joch doodleuk had verteld dat zijn vader en moeder niet meer leefden. Ik maakte daaruit op dat het percentage van de critici die het verhaal daadwerkelijk hadden gelezen niet hoog was. Want de interviewster had dat níét verteld.

Tot het leger der Telegraafbashers behoorden opvallend genoeg tevens journalisten van kranten, bladen en actualiteitenprogramma’s, die zelf tot dan toe geen enkele terughoudendheid hadden betoond in hun berichtgeving over de Tripoli-tragedie. Zij lieten zich niet zozeer drijven door een hang naar verantwoorde verslaggeving, maar door ouderwetse Telegraaf-haat.

Ook niet verstandig.

Wij zijn niks gewend in dit land.

Was Ruben een Amerikaans jongetje geweest, dan hadden zich rondom dat ziekenhuis in Tripoli allang meerdere auto’s met straalverbindingen geposteerd, behorende tot de verschillende netwerken die dat land rijk is. En allemaal, ik herhaal: allemaal hadden de verslaggevers van die omroepen het niet nagelaten om hem te spreken als zij daartoe de kans hadden gekregen.

Die beelden zouden vervolgens óók in Nederland te zien zijn geweest.

En was Ruben een Brits jongetje geweest, of een Duits jongetje, of een Scandinavisch jongetje: idem dito van hetzelfde. Die landen hebben boulevardbladen, Nederland niet. Ik zeg dat niet ter rechtvaardiging, ik zeg dat om erop te wijzen dat wij niet geheel en al vrij zijn van hypocrisie.

Eenzaam en alleen ging ik na het schrijven van die laatste regel nog even Parijs in, laat ik zeggen in de hoop dat ik al wandelend nog door een gedachte zou worden besprongen, waarmee deze column zou kunnen worden voltooid.

Hoefde niet, want toen ik langs de Hermes-winkel aan de Rue de Faubourg SaintHonoré liep, kwam ik ineens te midden van zijn gevolg Thaksin Shinawatra tegen, de voormalige Thaise premier van wie velen denken dat hij de financier is van de huidige opstand in Bangkok.

Zijn lijfwachten hielden mij tegen toen ik hem een vraag wilde stellen.

Het wemelt van de lijfwachten tegenwoordig.

Uit: KRINGEN - Rob Hoogland -

De Telegraaf, Zaterdag 15 mei 2010

LaoPo

Edited by LaoPo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yes, you are so wasted on here, or more likely just wasted. :)

Wasted for sure - people don't know what they don't know :D

There are plenty of known knowns now.

And one of those is that Thaksin is now Thailand's Dracula.

Paying for other's blood sacrifice to politically stay alive.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.





×
×
  • Create New...